Virksomheder har opdaget vigtigheden af en god webshop under Corona

0 Comments

Corona krisen har vendt op og ned på hele vores hverdag. Men også på den måde vi er vant til at begå os på. Butikkerne lukkede ned, vi blev hjemsendt fra arbejde og skulle begrænse den fysiske kontakt med andre. Dette har for mange virksomheder betydet, at de skulle gentænke deres grundlæggende idé. Mange mindre virksomheder i detail branchen stod uden en webshop, og lige pludselig var lige netop dette det vigtigste hvis de ville sikre virksomhedens fremtiden.

 

MollyogMy er en dansk webshop, som blev etableret i september 2015. Med den grundlæggende idé om at sikre de nyeste Fashion trends til deres kunder, samt at skabe nærvær igennem skærmen, og på den måde sikre en god online shopping oplevelse for kunderne. Derfor var det et godt fundament for virksomheden at arbejde videre med under nedlukningen.

 

Alt dette har været med til at sætte gang i den online handel. Hvor mange forbrugere før følte sig helt på udebane, begyndte de fleste nu at foretrække, samt at se muligheder i at få deres varer leveret direkte til dem. Og denne trend ser man stadig blive større og større. Det betyder at virksomhederne skal blive ved med at nytænke måder, der sikrer at de bliver forbrugernes fortrukne.

 

Nye og kreative idéer

Under nedlukningen har det været vigtigt, at virksomhederne stadig har været i deres kunders top of mind. Derfor har man set mange eksempler på forskellige tiltag til en anderledes og kreativ måde af forhandle deres produkter på. For eksempel har mange virksomheder sprunget ud i Facebook-Live shopping. Dette er et koncept der går ud på, af virksomhederne viser forskellige produkter, dette kan være efter en bestemt kategori, nyheder eller de bedste solgte produkter. Forbrugerne kan med det samme købe disse produkter, tit til en god pris. På denne måde kan forbrugerne blive hjemme, samtidig med de shopper og bliver underholdt.

 

Påvirkning i dag

Selvom samfundet er lukket op og folk er kommet tilbage på arbejde, har mange forbrugere beholdt deres nye vane med at online shoppe i stedet for at tage ned i en fysisk butik. Mange har set store fordele i af de nemt kan shoppe, når de har lyst og hvorfra de har lyst. Samtidig med at priserne samt udvalget kan være mere fordelagtigt på nettet.

Alle ens yndlingsmærker kan være samlet et sted, og på den måde kan du altså også sparer tid ved at handle på nettet.