Læs her: Sådan får du flere kunder i butikken med linkbuilding

0 Comments

I dag er der rigtig meget konkurrence om kunderne online, og det kan være svært for virksomheder at få flere kunder i butikken. Mange bruger penge på Facebook Ads og Instagram Ads med varierende resultater. Måske egner din forretning sig bare ikke til disse typer reklamer, og folk på sociale medier er måske ikke så langt inde i købsprocessen, at de slår til, når de ser din reklame på de sociale medier.

 

Vi siger ikke, at reklamer på sociale medier ikke virker. De virker meget godt. Det er ikke for sjov, at Facebook tjener mange penge på reklamer. Det er bare ikke alle typer af virksomheder, der egner sig til annoncering på sociale medier.

 

Linkbuilding

 

Lad os introducere en anden tilgang, nemlig linkbuilding. Linkbuilding går ud på, at du får andre hjemmesider til at linke til din hjemmeside. På den måde sendes der et signal til Google og de andre søgemaskiner om, at din hjemmeside er relevant. Det er selvfølgelig vigtigt, at dette link kommer fra en artikel, der er relevant for din hjemmeside samt et passende domæne.

 

Fordelen ved at lave linkbuilding, og dermed ligge højere i søgeresultaterne, er selvfølgelig at dine kunder aktivt søger efter din virksomhed eller dit produkt. De er måske allerede klar til at købe, de mangler bare at finde et sted at gøre det. Det ville være surt, hvis din største konkurrent ligger nummer ét på Google, og alle dine potentielle kunder køber derfra.

 

En investering i linkbuilding behøver ikke at koste meget, men det kan det selvfølgelig. Hvis du ikke har mange konkurrenter, så skal der relativt mindre til, end hvis du har rigtig mange. Det kan også være et godt supplement til reklamer på Facebook og Instagram. Mange mener, at det er billigere at få kunder gennem organisk trafik end uorganisk trafik.

 

Gratis linkbuilding

 

Som nævnt så koster det penge at lave linkbuilding, hvis du vil have links fra danske domæner, der er stærke. Der er dog visse metoder til at skaffe sig gratis links på, og dem kommer vi ind på nu.

 

De fleste virksomheder producerer et eller andet eller er en forhandler af et eller andet. Dette betyder altså, at du med stor sandsynlighed har en samarbejdspartner, leverandør eller kunde. Skriv en mail til dem og foreslå, at I viser hinandens logoer med links på en side på jeres hjemmesider. På den måde får du et potentielt relevant backlink helt gratis. Det kræver måske, at du linker tilbage til dem.

 

Der findes selvfølgelig andre måder at lave gratis linkbuilding på. Disse kunne være links fra kommentarer på blogs. Man skal helst ikke have for mange af denne type links, da de ikke har særlig meget værdi i dag. Det skal dog ikke udelukkes helt.

 

Vi ønsker dig held og lykke med dit eventyr inden for linkbuilding, og vi håber selvfølgelig, at du får de bedste resultater 🙂