Smil sælger. Vores association til smil er glæde, som fører vores tanker videre på den evige længsel efter at opnå lykke. At være den bedste version af sig selv eller opnå materielle goder? Der er mange forskellige ting, som passer til vores billede af at være lykkelig. Det ligger dybt i mennesket at ville have det bedst muligt, og gennem tiden har lykke haft forskellige udtryk. Det har det sådan set stadig den dag i dag. For nogle vil materiel lykke veje tungere end familielykke og omvendt. Vi er som mennesker så forskellige, at det kun er naturligt, at vi ønsker forskellige ting og har forskellige mål og ambitioner for vores liv. Men i al den forskellighed går nogle ting igen.
Smilet er universelt
Alle ved, hvad et smil er, og hvad det er et udtryk for. Smilet er universelt, og hele verden kan genkende smilet. Selv når det kommer fra en fremmed. Det viser glæde og lykke og har en tendens til at smitte. Det er vanskeligt at stå over for et menneske, som smiler fra øre til øre, uden selv at komme til at stå med et smil på læben. Det er en af grundene til, at mange reklamer bruger smil i deres billeder og videoer.
Smilet sælger
Hele den tidligere nævnte associationskæde, giver genklang i mennesker. Vi ønsker lykken for os selv, så når vi ser en reklame for noget, hvor personer smiler, vil næsten alle mennesker forbinde produktet med glæde. Der blev lavet en reklame for tandpleje, hvor faren på et familiefoto manglede den ene fortand. Beskrivelsen til billedet var noget i retning af, at tandpleje var vigtigt, for selvom faren manglede et øjenbryn, opdagede vi det ikke, fordi vi først så smilet og den manglende tand.
Tandblegning som vej til god reklame
I denne forbindelse er det så værd at overveje, hvad det vil gøre ved reklamer, hvis vedkommende på billedet har gule tænder med brunlige plamager på. Hvordan ville det smil sælge, sammenlignet med hvis vedkommende havde fået en tandblegning inden? En tandblegning vil formentlig ikke bare gøre en forskel for personens selvværd, men vil være årsag til, at der blev solgt flere produkter. Uanset om du skal sælge mennesker et nyt fitnessabonnement, få dem til at købe flere grøntsager eller et hvilket som helst andet produkt, vil en tandblegning på din reklamepersoner, give et væsentligt højere salg.
Er tandblegning snyd?
Nogle vil måske påstå, at tandblegning er snyd. Men i dag, hvor der photoshoppes og redigeres til den helt store guldmedalje, er tandblegning vel det mindste, man kan ændre ved. Både tandblegning i virkeligheden og tandblegning i efterredigeringen af din reklame, vil gøre, at dine potentielle kunder associerer dit produkt med glæde og lykke. Fitness, grøntsager eller den nye lænestol du sælger, vil øge deres livskvalitet, så de er tættere på at opnå lykke. Det sælger.
Recent Comments