Sådan kan en hjemmeside give din forretning et nødvendigt pust

0 Comments

Vi lever i dag i en tidsalder, hvis verden bliver mere og mere digitaliseret. Dette omfatter et stigende forbrug af internet, smartphones, computere, smart TV og lignende til en bred vifte af ting i dagligdagen.

For mange er det i dag et almindeligt foretagende at shoppe tøj eller andre produkter online, se film på internettet og meget mere. Selvom verden og Danmark bliver mere og mere digitaliseret og online, er det ikke alle forretninger der har en hjemmeside eller online tilstedeværelse.

Som erhvervsdrivende kan der være store og skalerbare muligheder at udnytte i den digital sfære, men eksekveres de ikke ordentligt, kan det give lige så meget hovedpine og frustrationer. Derfor er der det vigtigt at have et par ting klar, når du skal svæve med de andre i internetskyen.

En hjemmeside hvorfor?

En af de store fordele ved en hjemmeside er, at du bliver tilgængelig på et universelt plan. Dette betyder at din forretning ikke længere er begrænset til lokalområde. For eksempel, har du en skoforretning på Marienlyst, så kan du både have din forretning kørende lokalt, men også være synlig og digital til stede for folk i Randers, København og byer i resten af landet.

En anden betydelig fordel er, at din online forretning altid er åben 24/7 timer i døgnet, hvilket ikke er ligeså til med en fysisk forretning. Andre fordele er at du på en mere skalerbar måde, kan berige oplevelsen af din forretning på forskellige måde, for eksempel, gennem en større interaktion, smarte og flotte designs, en brugeroplevelse der bare skinner igennem mv.

Dog er det ikke ensbetydende med, at når du først får en hjemmeside, at du så vil være synlig over det hele og bliv fundet af alle og enhver. Det afhænger meget her af markedsføring og kommunikation. Gøres det rigtigt kan du få stor fortjeneste i forhold til investeringen i det, men ligeledes kan det blive ret dyrt, hvis det gør helt forkert.

Brugeroplevelsen en hjørnesten i din konkurrencekraft

Når det kommer til hjemmesider såvel som mange andre applikationer, spiller brugeroplevelsen en afgørende rolle for din hjemmesides succes (antaget at du har en stabil strøm af trafik og lignende). For at forbedre brugeroplevelsen handler det om at tænke på dine besøgendes digital kunderejse, hvilke steder går de i gennem, er det lige til eller er der mange udfordringer. Dette kan indebære en installation af særlige features, funktioner eller andet lignende der beriger din hjemmeside og særligt de besøgende der bruger deres tid på denne.

Det kan her anbefales at få hjælp til webudvikling af erfarne programmører, således at du minimerer alle tekniske risikoer ved at opbygge en hjemmeside selv. Dette anbefales, hvis du ikke særlig teknisk eller har tidligere erfaring med dette.