Hvordan markedsfører man TIG svejsning?

0 Comments

Markedsføring er et vidt begreb, som dækker over mange forskellige metoder, hvorpå man kan få sit produkt ud til kunder. Markedsføring kan gribes an på forskellige måder, og effektiviteten afhænger meget af, om man formår at ramme den tiltænkte målgruppe. Det er nemlig ikke alle metoder, der har samme effekt, afhængig af hvem man ønsker at sælge til. Der er eksmpelvis stor forskel på, om man skal sælge sit produkt til private eller til andre virksomheder. Når man taler markedsføring, tænker mange på markedsføring, som præsenterer ens produkter til private. Men en stor del af det danske erhvervsliv sælger ikke varer til private, men sælger enten varer eller ydelser til andre virksomheder. Det er altså den type salg, som man kalder business to business.

 

Markedsføring af TIG svejsning

Tager man et eksempel, bliver det ofte nemmere at forstå. Er man en virksomhed, som tilbyder TIG svejsning, vil kunden ofte være andre erhverv. De færreste private danskere har brug for Tig svejsning. Derfor ville det også være skæv markedsføring, hvis man forsøgte at sælge TIG svejsning til private. I stedet skal man finde en måde at markedsføre på, som får erhvervskunder lokket ind i butikken. Fordelen ved at sælge TIG svejsning til erhvervskunder er, at det ofte ikke er en engangsbestilling. Man indgår i stedet kontrakter, som gør ens virksomhed til primær leverandør af TIG svejsning. På den måde sikrer man sig altså en langsigtet indkomstsaftale. Din kunde får al TIG svejsning hos jer. Det skaber en strøm af ordre, som bliver en fast del af jeres omsætning. Men det er fortsat nødvendigt at markedsføre sin TIG svejsning, hvis man ønsker at vækste. For selvom faste kunder er det primære grundlag for, at ens omsætning går i plus. Så er de fleste virksomheder interesseret i at øge sin omsætning. De færreste finder sig tilfreds med den samme omsætning år efter år, så længe der er potentiale for vækst. Her er markedsføring vejen til den vækst. For kan man formå at få rygtet om professionelle TIG svejsninger ud til potentielle kunder, kan man øge sin faste kundegruppe.

 

Markedsføring af business to business virksomheder er, som tidligere nævnt, anderledes en business to private markedsføring. Man bruger i mindre grad sociale medier til markedsføring, og slår hårdere ind på målrettet markedsføring til potentielle kunder. Det kan eksempelvis være mere effektivt at kontakte potentielle store kunder direkte, hvis man ønsker at sælge sit produkt til dem. Derfor er der flere business to business virksomheder, som har ansat en markedføringsmedarbejder, som står for etablering af kontakt til virksomheder. På den måde kan man lave møder, hvor man kan sælge sit produkt, og få en langsigtet kunde i hus.