5 gode råd til dig der skal arbejde med content marketing

0 Comments

Synlighed er et nøgleord for enhver virksomhed; hvis ingen kender til din virksomhed, kan den selvsagt ikke løbe rundt.

Content marketing går, som begrebet antyder, ud på at promovere din virksomheds indhold. Nedenfor bringer vi fem gode råd til dig, der skal til at arbejde med content marketing.

 

Brug tid på dit content

Først og fremmest er det essentielt, at du rent faktisk bruger tid på dit content. Der er ingen grund til at promovere indhold, som ikke har en høj kvalitet. Før du påbegynder promoveringen, bør du derfor sørge for, at der ikke er stavefejl i indholdet. Stavefejl får dig til at virke uprofessionel, og hvis der er nok af dem, vil de med garanti få potentielle kunder til at søge et andet sted hen. Du bør også sikre dig, at dit indhold er kortfattet og koncist formuleret, så der ikke er nogen tvivl om, hvad du kan tilbyde dine kunder.

 

Hav styr på dine forretningsmål

Dine forretningsmål skal ideelt set diktere dit indhold. Det er altafgørende, at der er en klar forbindelse mellem dine mål og dét indhold, du formidler til dig publikum. Lad være med at love mere, end du kan holde. Og sørg for at understrege de styrker, som adskiller dig fra konkurrenterne.

 

Kend dit publikum

Dit indhold vil også altid afhænge af dit publikum. Vores måde at tænke og handle på hænger i høj grad blandt andet sammen med vores alder, vores kultur og vores uddannelse. Hvis din virksomheds indhold er målrettet pensionister, skal dette altså fremgå tydeligt af din marketing-strategi.

 

Anvend analyseredskaber

I dag findes der et væld af online analyseredskaber, som tillader dig at monitorere, hvordan dit indhold klarer sig. Mange af dem er gratis og ganske nemme at bruge. Sørg for at analysere dine resultater så meget, som du kan, og overvej eventuelt at lægge et skema for, hvad der skal analyseres og hvornår. Så er du nemlig sikker på, at analysen ikke forsømmes.

 

Hyr bureau til content marketing i København

Virker content marketing som en lettere uoverskuelig opgave? Så kan du glæde dig ved, at der findes masser af bureauer, som gerne varetager opgaven for dig. Leder du efter nogen, der kan hjælpe dig med content marketing i København, er Somera et fremragende sted at starte. Bureauet specialiserer sig i content marketing for digitale B2B-virksomhede, og de er eksperter i at skabe langsigtet content marketing, som vil hjælpe dig med at skabe langvarige kunderelationer.

 

Sådan foregår content marketing

Når et udefrakommende bureau til content marketing i København varetager din content marketing, vil det som regel indbefatte tre forskellige faser: Scope, analyse og strategi.

Scope går ud på at finde ud af, hvordan bureauet bedst kan hjælpe dig. Analysen fokuserer på forretning, kunder og kontekst, og i denne fase vil bureauet søge at forstå din virksomhed, dine kunder og jeres marked. Til sidst anlægges der en strategi for virksomhedens content marketing. Kontakt Somera i dag og kom den rette strategi nærmere.