Skab salg på autopilot

0 Comments

Okay – først og fremmest vil jeg beklage overskriften, som minder om den clickbait du finder på hjemmesider som Ekstra Bladet og andre medier der primært lever af at folk klikker på deres artikler og i sidste ende annoncer.

At skabe salg på autopilot er sjældent lige til, og det kræver en stor portion blod, sved og tårer, at komme i gang. Eller ikke nødvendigvis at komme i gang – det er ret nemt i og for sig. Der hvor det hårde arbejde ligger, er ved alt arbejdet med at komme videre end blot at have brugt en masse af din (formentlig) sparsomme tid. Den tid som du gerne ville have brugt bedre, og som kan gøre mere gavn på andet.

Salget er dog et nødvendigt onde, hvis ikke du er den fødte sælger. Dem findes der heldigvis også nogle af, mens andre måske er mere kreativt anlagte eller er bedre til at få tingene gjort.

Hvad skal du sælge på autopilot?

At skabe salg på autopilot er, som nævnt i ovenstående afsnit, ikke lige til. For at du skal lykkes med at kunne sælge noget mere eller mindre på autopilot, skal du derfor gøre dig overvejelser om hvad du vil sælge. Når første du har valgt, hvad du vil sælge, så er det nemmere at tage stilling til hvordan det skal sælges på autopilot.

Hvad du i sidste ende ender med at sælge, kommer an på dine interesser og din ekspertise. Det kan være alt fra baby startpakker med tøj og tilbehør, til specialdesignede palleløftere der bruges i industrien. Det vigtigste er at det er noget du gider at arbejde intenst med – især en periode i starten, da der skal bygges et fundament.

Hvor skal det sælges?

Når du har fundet ud af hvad du gerne vil sælge, så skal du finde ud af hvor du gerne vil sælge det. Hvis der er stor konkurrence, så skal du enten kunne gøre det bedre eller billigere. Det kan være svært som nystartet, hvis ikke du har nogle unikke forudsætninger til at starte med.

Derfor kan det være en god ide at vende det på hovedet. Er der nogle steder, hvor det ikke bliver solgt, som kunne være oplagt, men som andre ikke gør ordentligt endnu. F.eks. hvis andre har elendige hjemmesider, så kan det være at du skal sælge det online. Hvis alle er online, så kan det være at du skal sælge det offline.

Hvis der er mange konkurrenter, som alle gør det samme, kan det være tegn på at det virker, og at der er mange penge i det. I skal dog alle deles om salget. Derfor kan det være en bedre ide at gøre noget, som de andre ikke gør, eller de andre kun gør halvhjertet. Så får du ikke så meget opmærksomhed – i hvert tilfælde ikke før du er kommet godt op i moment.