Sådan sikrer du din virksomhed

0 Comments

Der er i dag rigtig mange, der driver en virksomhed, og fælles for disse er, at lokalerne er udstyret med masser af dyrt inventar. Det kan for eksempel være i form af designermøbler eller IT udstyr. Alt sammen er noget, der har kostet en investering, men som også er nødvendigt for den daglige drift.

Møblerne og indretningen generelt sørger for et godt arbejdsmiljø, som det er rart at opholde sig i, mens alverdens IT udstyr er med til at sikre effektive arbejdsgange. Og faktisk er der meget arbejde, der slet ikke kan klares uden elektronikken.

Lad ikke andre stjæle og videresælge dit IT udstyr

Hvis det er noget, som du kan nikke genkendende til, så kender du sikkert også til den risiko, der er forbundet med alt dette dyre IT udstyr. Det er nemlig populært for dem, der har lidt for lange fingre.

Det vil sige, at din virksomheds lokaler pludselig kan være et mål for dem, der gerne vil tilegne sig nogle ting, de ikke ejer på din bekostning. Det sker via nøje planlagte indbrud, hvor tyvene er ude allerede før, de næsten er kommet ind – netop fordi det også er udstyr, der er let at få fat i.

Gør arbejdet lettere for dig selv og dit forsikringsselskab

Det er en ærgerlig situation at befinde sig, idet det således sænker arbejdsgangene markant. Og det efterfølgende arbejde kan være stort, især når det kommer til at søge erstatning. For hvordan kan du bevise, hvilket og hvor meget udstyr du rent faktisk har haft inden for i dine lokaler?

Det er sådan en oplysning, som et forsikringsselskab skal bruge, og derfor kan du gøre det hele lettere og hurtigere for dig selv at komme igennem, hvis uheldet er ude, hvis du sikrer din virksomhed.

Tag fotos af alt dit IT udstyr og fremkald dem

Det er for eksempel noget, du kan gøre ved at tage fotos af dit dyre IT udstyr og opbevare dem et sikkert sted – der ikke er på en computer, der kan blive stjålet. I stedet kan du sørge for at fremkalde dine billeder, så du kan gemme dem sorteret i mapper.

I disse kan du også lægge kvitteringer på alt det IT udstyr, som du indkøber. Sådan vil du nemlig ikke blot have endnu et bevis på, hvor meget du har, men også hvad det har kostet dig at få fat på.