Sådan markedsfører du dit servicefirma i København

0 Comments

Det er nemt at komme i gang med et flyttefirma, rengøringsfirma el. håndværkerfirma (hvis man er uddannet), men det er svært at få kunderne når man starter op som selvstændig med sådan et firma.

 

Heldigvis er der nogle billige og hurtige(re) genveje end at vente på kunderne kommer til dig, og her får du et par tips til at komme godt i gang med din markedsføring.

Få dig en hjemmeside

Det er ikke bare billigt at få lavet en hjemmeside i vore dage, det er også vigtigt da de fleste forbrugere gerne vil undersøge et firma og hvad de står for inden de tager en beslutning og at bestille noget. Derfor skal du have en hjemmeside.

 

Du kan kommer hurtigt i gang med selv at lave en hjemmeside og det kan endda gøres gratis. Hvis du alligevel ikke er fuldt booket endnu, så kan du bruge tiden på at lave en hjemmeside. Du kan bare følge en simpel guide som denne her, og så er du i gang med din egen hjemmeside.

Tilmeld dig til relevante oversigter online

Når det kommer til servicefag er der et hav af oversigter på nettet over rengøringsfirmaer, håndværkere, flyttefirmaer osv. se f.eks. en side som denne. Det koster dig ikke meget at tage kontakt til sådan en side og høre om du kan blive nævnt på den relevante underside for København, og evt. hvad de skal koste.

 

Det gælder stort set alle servicefag, og er du rigtig ivrig så kan du tage dine nylærte hjemmeside skills og gå i gang med at lave din egen directory side og på den måde skabe en lille side indkomst til din hovedforretning.

De første jobs er vigtige

De første jobs el. opgaver du får er super vigtige. Du skal gøre dig ekstra umage (det bør du altid gøre), men skru op for charmen, ned for prisen og gør noget ekstra. Det er her du lægger grundlaget for mund-til-øre markedsføringen, der er den vigtigste i en forretning som din.

 

I mange tilfælde kan denne type markedsføring blive primus motor for dit levebrød. Du skal dog passe på ikke at sætte prisen alt for lavt da det så vil fylde meget i anbefalingen og dermed kan skuffe den næste kunde når du giver en højere pris. Gør det klart at der er tale om et åbningstilbud el.lign.

 

Nu vil jeg mene at du har fået tre gode og tre vigtige redskaber i at skabe en selvstændig og uafhængig forretning indenfor ethvert servicefag. Nu er det bare at gå i gang med dem, og du har masser af tid så længe du ikke har kunder i kalenderen, så det er bare med at trykke på speederen.