Ram Målgruppen med en TV-Reklame

CpbCph  > Tanker >  Ram Målgruppen med en TV-Reklame
0 Comments

De regionale TV-reklamer forsvinder

Siden opstarten af TV2’s regionale stationer har det været muligt at købe reklametid omkring regionernes udsendelser. Det har rigtigt mange lokale og regionale virksomheder gjort brug af gennem årene.

Denne mulighed for regional annoncering nedlægges pr. 1. april 2022. Det betyder i praksis, at der fremover kun kan vælges national tv-markedsføring på TV2’s mange formater.

Reklamerne omkring de regionale blokke vil fra 1. april bestå af landsdækkende reklamer og annoncører.

Det er der mange meninger om, men det skal vi ikke komme ind på her.

I stedet vil vi gøre opmærksom på en anden og anderledes mulighed for at benytte TV-reklame som markedsføring i fremtiden.

 

TV2 Play! – Adressable TV

I skrivende stund er der over 850.000 abonnenter på TV2’s streamingtjeneste ”Play”.

Mere end 1.850.000 danskere har adgang til TV2 Play.

Langt hovedparten af disse abonnenter har valgt en pakke med reklamer og der kommer hele tiden nye abonnenter til.

Som annoncør kan du booke reklametid på både flow og on-demand tv seere med en langt mere detaljeret segmentering, en man er vant til fra den gængse afvikling regionalt og nationalt.

Der kan segmenteres demografisk, på alder, programmer, adfærd, devices, tidsintervaller og naturligvis geografisk – helt ned på postnummerniveau.

Det betyder, at selv helt lokale virksomheder med et lokalt afgrænset kundesegment kan komme på TV med et markant lavere budget end det var tilfældet med regional og landsdækkende afvikling.

Læs mere her: https://komo.dk/tv2-play/

 

Cable Cutters

Det er en offentlig hemmelighed at flere og flere danske husstande fravælger den dyre og ikke specielt fleksible tv-pakke. I stedet abonneres på diverse streaming tjenester. Den gruppe kaldes Cable Cutters, og det er vigtig viden, når man skal finde sin målgruppe.

Med TV2 play rammer du nemlig også de mange, som ikke har en tv-pakke, men i stedet ser de tv programmer, de har lyst til – når de har tid til det.

 

Fakta om TV2 Play

  1. Danskerne brugte i 2020 dagligt 1 time og 16 minutter på at streame film, serier og videoklip – en stigning på 27 minutter i forhold til 2016.
  2. I 2020 streamede 26 procent af de 71+ årige minimum en gang om ugen i 2020. I 2019 var tallet 18 procent.
  3. Addressable reklamer er mere nærværende da man oplever lokale virksomheder
  4. Større variation i programmerne
  5. Mange segmenteringsmuligheder
  6. 71% af alle abonnenter har adgang til et produkt med reklamer
  7. Vi har rigtig mange kunder der afvikler regionalt TV med et lille budget, de kan med fordel bruge pengene mere målrettet på Play
  8. Der er på PLAY en sammenseening på 30%
  9. Hvert abonnement bliver delt af 2,4 personer i gennemsnit

 

Produktion af TV-spot

Selvom tv-kampagnen er ”lille”, så skal der under alle omstændigheder produceres et godt og fængende tv-spot. KOMO har været fast leverandør til og samarbejdspartner med TV2 i mange år.

Vi har både viden, ekspertise og erfaring til at hjælpe dig i mål med dit nye tv-spot.

Fra idé over optagelse til speak og lyd, redigering, upload og booking.

Tag kontakt til os og hør hvor billigt du kan komme på tv med TV2 Play.