Når prævention og marketing møder hinanden

CpbCph  > Tanker >  Når prævention og marketing møder hinanden
0 Comments

Lige siden aids-epidemien har man prøvet at normalisere befolkningens syn på kondomer. Igennem reklamekampagner mm. har man kæmpet for at fjerne tabuet omkring kondomer.

Kampen er stadig i gang, og den kan fortsætte på internettet. En måde at minde folk på at bruge kondom kan eksempelvis være på de sociale medier. De sociale medier har vist sig som et effektivt sted at føre målrettet marketing på.

Desuden kan man fjerne det pinlige aspekt ved køb af kondomer ved at reklamere for online handel. Det sparer forbrugeren for menneskelig kontakt når, han eller hun skal købe sine kondomer.

Det skal være smart at være sikker

Kondomer har ikke det bedste ry, især ikke blandt unge. Der er masser af fordomme og misforståelser om sund prævention. Ungdommen er ikke ordentligt oplyst om hvordan og hvorfor man skal huske dem.

Det skal være smart at være sikker. Kondomer beskytter både mod kønssygdomme og mod ufrivillig graviditet. Kondomet gør soveværelses-aktiviteterne bekymringsfrie, sådan man kan fokusere mere på det sjove.

Det behøver ikke være kedeligt

Det behøver ikke alt sammen være facts og kedelige råd. Beskyttelse kommer i alle mulige forskellige sjove farver, størrelse og tykkelser. At reklamere for disse kan man med fordel gøre for at nedbryde tabuet med humor.

Det er heller ikke længere pinligt at købe præventionsmidlet. Man kan sagtens sidde derhjemme med sin partner og have det sjovt over at bestille forskellige slags på nettet.

Influencers hjælper

I disse tider hvor populariteten af sociale medier er steget drastisk, er interessen i marketing her på selvfølgelig også steget. Særligt brugen af influencers har vist sig særligt nyttig blandt unge mennesker. En influencer er en person med mange følgere, man betaler for at fremvise ens produkt på deres sociale medieplatform.

En måde at gøre det smart med kondom for unge mennesker kunne være igennem disse influencers som ungdommen følger flittigt. Det kunne for eksempel foregår på en kendt influencers story, hvor de fortæller om fordelene ved at bruge kondom, og hvad der kan ske, hvis man glemmer det.

Det er en ideel metode til at fange de unge i øjenhøjde, og på den måde fjerne tabuet. Det kan også være en god måde at få de unge til at købe den rigtige og sikreste type kondom. For eksempel kan det være vigtigt, at der på kondomet er et reservoir for at holde alle væskerne de rigtige steder.