Er du interesseret i at finde andre og nye måder at markedsføre din virksomhed på, kan det måske være en mulighed for dig at prøve med PR, som vi kommer lidt ind på her.
Det kan være gratis reklame
Den primære fordel ved PR er, at det som regel er gratis reklame og omtale af din virksomhed. Derudover kan du via PR ofte komme ud til rigtig mange mennesker, som ellers ville have kostet dig mange tusinde kroner i tilsvarende annoncering.
Har du ikke verdens største marketingbudget, er det helt klart en god idé at overveje PR som en vej frem. Det kan være svært at komme ind med den helt rette historie, men jo mere du øver dig i det, desto nemmere bliver det også for dig fremover.
Find på gode og positive historier om din virksomhed
For at få PR, skal der jo være nogle gode historier for journalisterne at skrive om. Og da du kender din virksomhed bedst af alle, er det som regel også dig, der har nemmest ved at finde de gode historier i din dagligdag.
Det kan være, at I har solgt særligt meget af et specifikt produkt i år. Eller måske har I ansat særligt udsatte personer og hjulpet dem i job? Det kan også være, at I bare har indrettet Danmarks sjoveste kantine. Alle mulige former for historier har en chance for at komme frem i mediebilledet – det handler bare lige om at finde den rette vinkel.
Kontakt journalister med din pressemeddelelse
Når du mener, at du har fundet på en god historie, er det bare med at finde frem til den eller de journalister, du mener har en interesse i at bringe historien i deres avis eller medie.
Ofte kan du komme langt ved at skrive din pressemeddelelse selv og så sende den til den pågældende journalist. Hvis den er interessant for vedkommende, har du dermed gjort det nemmere for journalisten at bringe historien, da du jo næsten har skrevet den for vedkommende. Det er en god indgangsvinkel til at øge muligheden for at komme i et givent medie.
Recent Comments