Google Ads – Hvad er Google Ads, og hvordan kan du optimere dine annoncer med Google ADS?

0 Comments

Google Ads er bestemt en populær markedsførings platform, hvor du kan markedsføre din virksomhed meget hurtigt på den mest brugte søge platform. I dag så har Google over 99% af alle søgninger i verdenen, men hvad er Google Ads egentlig for noget, og hvordan kan du blive bedre til at lave dine annoncer med google Ads?

Når du laver en søgning på Google, så er det ofte noget relevant der kommer frem i din søgning. Dette er grundet søgefunktionen, hvis opgave er at finde noget relevant for dit søgeresultat i felterne. Disse felter er både opbygget af sider, som har brugt lang tid på at få deres placering, men placeret i toppen, og andre steder på siden, så er der nogle specielle felter der hedder advertisement felter. Det er de her felter der er interessante for dem, som vil lave Google Ads. Det er en meget hurtig førsteplads man kan få med disse resultater, for det er nemlig sådan at man kan få denne førsteplads på hvilket som helst søgeresultat ved at sætte budgettet pr klik højere end de andre konkurrenter der konkurrerer om resultater ved samme søgeord. Dette betyder at det er en hurtig måde at promovere sin virksomhed på, hvis man har budgettet, men også, hvis man har noget man hurtigt vil promovere, eller man gerne vil booste kendskabet til sin side hurtigt og effektivt. Der er i dag rigtig mange om buddet på mange forskellige søgeord, men at godt tip om at spare penge på budgettet er at finde et alternativt eller sekundært søgeord som også har høj volume i søgninger, og så lægge sine penge på dette, hvis det er tilfældet at dette søgeord er billigere pr klik. På denne måde kan man spare en masse penge, men stadig opnå den samme mængde trafik ind på sin side.

 

Google Remarketing kan hjælpe din Google Ads endnu mere

Med Google remarketing så får man et værktøj som arbejder på en anden måde end Google ADs. Her er det nemlig muligt for din markedsføring at huske de mennesker der har besøgt din side, og du kan derfor nemt markedsføre til dem igen. Er du en person som driver en virksomhed som først tjener penge på recurring customers, altså tilbagevendende kunder. Er du en virksomhed som fisker efter stamkunder? Så er Google remarketing måske svaret for dig. Med Google remarketing så bliver det muligt som sagt at gå efter dem som allerede har besøgt din side. Dette er smart hvis en person har lagt noget i kurven, men ikke har vendt tilbage med et køb, eller du driver en virksomhed som driver abonnementsløsninger, men personen er opsagt. Med Remarketings annoncering, så er det altså muligt specifikt at gå efter disse mennesker, og få en ny chance for at vinde dem over på din side i det store hav af muligheder som de har tilgængeligt.