Kampagner er en digital marketingmedarbejders bread and butter, men få ting er så frustrerende som at bruge tid på at lancere en ny, kun for at se matte resultater. 80% af marketingfolk har allerede automatiseret deres kampagner, ofte med forbedrede salgsmålinger på mindst en stigning på 34%.
I stedet for at spilde tid og ressourcer på at forsøge at finde en ny retning for din marketingplan, hvorfor så ikke bruge noget, du ved vil lande? Ved at overlade dit brand til en etableret kampagne, der næsten med garanti virker, kan du bruge mindre tid på at banke hovedet mod væggen og mere tid på at nyde bedre webstedstrafik til din professionelle hjemmeside.
Brug personlige webadresser
Den seneste smag inden for marketingtaktik er ved at bruge Direct Mail PURL’er eller personlige URL’er. Disse links fungerer som alle andre, bortset fra at de sender brugere direkte til en destinationsside efter dit valg, og de kan tilpasses for at give en bedre og mere tilfredsstillende brugeroplevelse. Ved at inkludere en personlig URL-titel, såsom at inkludere dit navn eller brand i selve linket, hjælper det desuden med at give dig troværdighed og øget placering. En personlig URL ser langt mere professionel ud i forhold til traditionelle links og hjælper med at skabe en større effekt for dem, der ville klikke på den.
Begynd at drip
Mens alle efterhånden er bekendt med salgstragten, er en af de nyere metoder til at streamline konverteringsindsatsen med dripkampagner. Disse taktikker bruger en række automatisk udløste e-mails og andre tragtteknikker til at forbedre de leverede materialer. I stedet for at forsøge at lægge alle dine æg i samme kurv, udføres denne teknik over en bestemt periode, hvilket hjælper med at guide kunderne mod en bedre konverteringsrate.
Personlige rabatter til nøglekunder
Selvom alle kunder på papiret er skabt lige, er det helt almindelig for nogle kunder at forhandle sig frem til specifikke rabatter. Desuden, selvom en gammel klisterseddel kan fungere i et stykke tid, er en af de bedste måder at streamline processen på at integrere visse rabatter til nøglekunder over hele linjen. Selv nyere kunder leder efter en hurtig og nem rabat; 59% af onlineshoppere jager efter kampagner, før de foretager et køb på din erhverv hjemmeside.
Personlige rabatter kan også hjælpe med at gøre en bedre indtægtskontrol. Ved at have nemmere ved at effektivisere, hvilke kunder der får hvilke rabatter hver måned, samt at gøre det nemmere for andre at opnå rabatter, kan det skabe en enklere købsproces for begge sider.
Bedre integration
Det er sjældent, at et marketingteam kun stoler på én tjenesteudbyder til dine behov. De fleste teams, eller endda enkeltpersoner firmaer, kan bruge separate tjenesteudbydere til e-mail-abonnenter, sociale medier og mere. Men en af de enkleste måder at binde alle dine marketingbehov sammen på er ved at integrere dem alle.
Ved at tillade alle dine tjenester at arbejde med hinanden, giver det marketingfolk en måde at analysere dem bedre på. Med forbedrede målinger og bedre retning har marketingfolk nydt en mere effektiv overordnet strategi.
Fremtiden er nu
Som med enhver marketingtrend er marketingautomatisering en af de bedst præsterende, der kommer med dokumenterede resultater. Selvom automatisering vil tilføje bots til at planlægge din digitale marketingstrategi, er der stadig en kunst i det. At vide hvordan du manipulerer din automatisering korrekt, er nøglen til en god og effektiv kampagne.
Recent Comments