3 Tips der forbedre din CTR (Click-Through rate)

0 Comments

Har du en blog eller en webshop, så har du med garanti stødt på ordet CTR, hvilket er et udtryk for, hvor mange der trykker på din hjemmeside.

 

Så desto bedre CTR din hjemmeside har, desto flere klikker på din hjemmeside når de ser den på f.eks. Google.dk hvilket betyder at din hjemmeside får flere besøgende.

 

En god CTR er også med til, at give bedre placeringer i søgemaskinerne, da Google bruger b.la. CTR til at vurdere placeringerne i Google med.

 

Der er altså mange grunde til, at bruge tid på at optimere ens hjemmesides CTR, og i denne artikel vil vi komme med vores tre forslag til, hvordan du får en bedre CTR på din hjemmeside.

 

1. Tip – Brug dine USP’er og nogle triggers i din Site Title

Det er en god ide at implementere din hjemmesides USP’er og en trigger til sidst i Site Title.

 

Det er vigtigt at implementere dine USP’er i din site title, så de besøgende kan se, hvorfor de skal vælge din hjemmeside fremfor andre.

 

Gode USP’er kan f.eks være: gratis fragt, god kundeservice, mv.

 

Gode triggers er f.eks. køb, læs mere, bestilt her, mv. der har til formål at få den besøgende til at ”klikke” på netop din hjemmeside.

 

2. Tip – Brug tal og tegn i din site title

Det er en god ide at bruge både tal og tegn i din site title, da det giver en højere CTR, da du ofte vil skille dig ud fra konkurrenterne.

 

Gode måder at bruge tal og tegn på en webshop, kunne være ved at bruge X% rabat eller spar X%, så du får både tal og tegn i site title.

 

 

Der findes også mange andre tegn der kan bruges såsom: ⇒ ✓ # ! » ✓ |

 

Hvis du har en almindelig hjemmeside om der f.eks. tester massagepistoler så kunne du lave en site title ligesom den her: ”Massagepistol [TEST 2021]⇒ Læs mere

3 tip – Brug schema markup

Det sidste tip til at for at øge ens CTR og derudover også hjælpe Google med, at forstå dit indhold endnu bedre.

Med schema markup kan du tilføje data om kundeanmeldelser, produktinformationer, billeder, opskrifter og meget mere.

Google belønner de hjemmesider der bruger schema markup ved, at fremvise denne data direkte i søgemaskinen, hvilket giver langt bedre CTR, da ens søgeresultat vil fylde langt mere, end hvis det bare er site title og beskrivelse.