Vælg det rigtige SEO firma

0 Comments

Ønsker du også større online synlighed på søgemaskinerne som Google og Bing så er SEO ofte vejen frem. Søgemaskineoptimering (SEO) er en række teknikker der har til formål at få søgemaskinerne til at elske din webshop eller hjemmeside. SEO kan ofte være temmelig mystisk og kompliceret for almindelige folk, hvilket er grunden til at langt de fleste hjemmeside ejere vælger at hyre et SEO firma eller web bureau til at håndtere den del af deres marketing.

Læs mere – Hvorfor vælge et bureau til søgemaskineoptimering?

Hvorfor bruge SEO?

Der er mange grunde til at bruge SEO, men hovedårsagen er, at det virker (og endda rigtig godt)! SEO kan hjælpe dig med at forbedre din hjemmesides synlighed, tiltrække flere besøgende og øge dine salg. Derudover er SEO en overkommelig markedsføringsstrategi, der kan give et højt investeringsafkast hvis brugt rigtigt. Ofte vil du opleve af den trafik du får ind på din hjemmeside er af markant bedre kvalitet end tilsvarende mængde trafik fra sociale medier eller Google Ads.

Det gode ved søgemaskineoptimering er at du ikke betaler for hvert klik. Rankere du f.eks. #1 på et søgeord med 20.000 månedlig søgninger, så er det ikke ualmindeligt at du vil opleve at få 6-8.000 ind på din hjemmeside fra det søgeord. Samme mængde trafik i Google Ads kan nemt koste 50.000 eller mere. At kvaliteten af de kliks fra SEO så endda er højere end Google Ads trafik, gør det jo kun endnu mere attraktivt. 

Er SEO svært?

Nej, SEO er ikke svært. I hvert fald ikke hvis vi snakker de mest generelle SEO optimeringer som tekster og onpage SEO. Det kræver dog tid og kræfter at opnå gode resultater. Hvis du er villig til at investere tid og kræfter, er SEO en god måde at forbedre dit websteds synlighed og trafik på. Ofte kan du nå ret langt med basis SEO, men i takt med at konkurrencen bliver større og større på relevante søgeord, vil du i mange tilfælde skulle ty til mere avancerede SEO teknikker for at opnå de ønskede placeringer. 

Hvad er onsite SEO?

Onsite SEO henviser til de foranstaltninger, du træffer for at forbedre din webshops synlighed og placering i søgemaskinerne. Onsite SEO omfatter optimering af din hjemmesides indhold, struktur og metadata. Generelt kan man sige at onpage SEO er alt det du kan lave på din egen hjemmeside. Jo bedre dit indhold er, og jo bedre optimeret det er, jo nemmere vil du have ved at rankere for de søgeord du gerne vil findes på.

Hvad er offsite SEO?

Offsite SEO henviser til de foranstaltninger du træffer for at forbedre din hjemmesides omdømme og placering i søgemaskinerne. Offsite SEO omfatter linkbuilding, markedsføring på sociale medier og artikelmarkedsføring. I bund og grund alt det der omhandler din hjemmesiden på andre hjemmesider. F.eks. kan du med et par gode relevante links til din hjemmeside, ofte opleve at du siger 10-30 placeringer i søgemaskinerne. 

Hvorfor hyre et SEO firma?

Der er mange gode grunde til at du bør hyre et SEO-bureau. Nogle af disse grunde er bl.a.:

 

1) Et SEO-bureau kan hjælpe dig med at forbedre din hjemmesides placering i søgemaskinerne.

 

2) Et SEO-bureau kan hjælpe dig med at skabe effektive SEO-kampagner, der kan hjælpe dig med at tiltrække flere besøgende til din hjemmeside.

 

3) Et SEO-bureau kan hjælpe dig med at spore din hjemmesides ydeevne og analysere din hjemmesides trafikdata.

 

4) Et SEO-bureau kan hjælpe dig med at optimere din hjemmeside til søgemaskinerne og sikre, at dit website overholder alle Googles retningslinjer.

Vælg det rigtige SEO firma

Der er stor forskel på kvaliteten af SEO firmaer og hvilke ydelser de tilbyder. Ofte kan det dog være en god ide at hyre et lokalt SEO bureau. Bor du f.eks. i Aalborg eller København, så kan du lave en Google Søgning på f.eks. SEO firma Aalborg, og dermed finde nogle af de lokale firmaer her. Hvis det er et lokalt firma og ikke en større kæde, så burde de være på en sådan som dette. Hvis ikke, så har de ikke haft nok fokus på deres egen SEO eller bare ikke er dygtige nok.