Trends indenfor digital marketing i 2022

0 Comments

Meget kan man sige om digital marketing, men at sige at der ikke er udvikling i branchen vil være helt forkert. Der sker hele tiden noget nyt, og man skal altså være med på beatet, hvis ikke man vil falde helt af på den. Læs mere nedenfor og bliv lidt klogere på, hvilke nyheder der er i branchen. Hvem ved, måske får du en god idé du kan bruge på din arbejdsplads, eller på din egen hjemmeside – hvis du altså har sådan en.

DIY-videoer

Swipe op, og gentag det så en 100 gange. Det er svært at stoppe, når man først er kommet i gang. Der bliver danset, grædt, grint og 1000 andre ting. Gad vide hvad det er skribenten skriver om, tænker du sikkert? Vi har alle set den stigende trend med Reels, TikTok og YouTube shorts – og de er kommet for at blive, i hvert fald det næste stykke tid. Disse korte videoer er altså også utroligt gode, hvis man skal fremvise produkter – hvis du altså er en virksomhed, eller gerne vil have solgt nogle varer. Om du sælger skumfiduser, vinduesviskere eller justerbare håndvægte, så kan nogle af disse platforme være utroligt gode at markedsføre sig på.

Privatliv og transparens

Næste i rækken omhandler besøgendes ret til at værne om sit privatliv på nettet. Flere og flere er begyndt at blive mistænksomme omkring de hjemmesider de besøger. Alle har jo hørt om cookies, og om hvilke muligheder online virksomheder har for at overvåge besøgende. Mange vælger at slette alle installerede cookies efter besøg på bestemte hjemmesider, mens der er nogle der ikke helt, med rette, har forståelse for, hvad en cookie er. Den største spiller indenfor digital marketing, altså Google, vil frem mod 2023 sløjfe brug af tredjeparts cookies, hvilket vil skabe udfordringer for virksomheder der annoncerer digitalt. Disse virksomheder skal derfor i fremtiden se sig om efter en ny strategi, når de skal prøve at ramme sine potentielle kunder.

Interaktion med dine kunder

Den sidste trend vi vil skrive om bliver også kaldt conversational marketing på engelsk. Vi har vel alle hørt om chatbots, og hvad sådan nogle kan. I fremtiden vil kunder have større krav til hvordan virksomheder kommunikerer med dem. Chatbots skal være mere levende og interagerer meget bedre end de gør i dag. I sammeombæring kræver det, at virksomheder bliver bedre til at behandle data, så de bliver bedre til at forstå deres kunder.