Keramisk coating som markedsføring

0 Comments

Markedsføring er afgørende, uanset hvilken virksomhed man har, og hvilket produkt man sælger. Formår man ikke at gøre sig selv synlig og attraktiv for kunderne, er det fuldstændig underordnet, hvor godt et produkt man sælger. Det er altså ikke nok at yde god service og sælge et godt produkt, hvis ikke potentielle kunder bliver gjort opmærksom på muligheden. Man må derfor ikke spare for mange kroner på markedsføringen – for det er virkelig en dårlig investering at lade være.

 

Autoværksteder

Alle ved, hvad autoværksteder tilbyder. Alligevel kan heller ikke de lade være med at tænke på, hvordan de skal markedsføre sig. Selvom alle ved, at man kan tage sin bil på autoværksted, når den skal til reparation eller syn, så er det ikke tilstrækkeligt, hvis man ønsker at udvide sit kundesegment og sin omsætning. Nogle autoværksteder kan markedsføre sig på at tilbyde en service, som ikke alle har. Andre skal blot gøre sig mere synlige. Nogle gange er det slet ikke en ekstraordinær service, der er nødvendig, før man kan markedsføre sig på det. Tag eksempelvis keramisk coating.

 

Hvad er keramisk coating?

Tilbyder man som autoværksted sine kunder muligheden for at få lavet keramisk coating, adskiller man sig en lille smule fra sine konkurrenter. Det er nemlig langt fra alle, der er i stand til at lave keramisk coating, og derfor er det en oplagt mulighed for markedsføring.

Keramisk coating er en flydende polymer væske, som i samspil med bilens lak, danner et beskyttende lag på bilen. Det gør, at lakken ikke bliver lige så medtaget og nedslidt af støv, salt og pollen. Det beskyttende lag er ikke synligt, men gør en enorm forskel for, hvor meget skade lakken tager. En keramisk coating kan holde i op til fem år, og er derfor en god investering for kunderne i deres bil.

 

Hvis man som autoværksted kan lave keramisk coating, bør man derfor altid sørge for at markedsføre den del. For ikke nok med at kunder så vil komme ind for at få lavet keramisk coating på deres bil, så vil de forhåbentlig opleve jeres gode service, og blive fast kunde. Også når det gælder alt muligt andet end keramisk coating. Pludselig har I altså ikke bare trukket en håndfuld kunder til en enkelt omgang keramisk coating. Nej, så har I forhåbentlig fået en håndfuld faste kunder, som kommer til jer, før de kommer til andre. Men hvis dette skal ske, skal der naturligvis være en god service og rimelige priser, som gør, at kunderne har lyst til, at jeres værksted skal være deres faste værksted. Men disse kunder kommer kun, hvis de kender til jeres ydelser. Og det gør de kun, hvis I sørger for at markedsføre det.