Hør og hørtøj er højt oppe i de fleste menneskers bevidsthed. Materialet som er blevet brugt til tøj i 30.000 år, er i den grad især de senere år kommet frem i modeverdenen. Selvom tøjet længe har været på markedet, så er det nu blevet en fast del af næsten alle danskeres garderobe. Her er det ikke mindst materialet i sig selv, men det er især det udtryk som det giver når man bærer tøjet, som de fleste dansker elsker.
De fleste trends der har været på før mode, vil for det meste komme på mode igen. Her vil det være forskellige faktorer, som vil få trends og tøj til at trende igen. Nogle gange har det været intentionelt, måske fra et brands side af, andre gange kan der være en enkelt person som har gjort at noget igen er kommet på mode. Og nogle gange, er det en helt anden tilfældighed.
Dette har også været tilfældet med hørtøj. Mange brands har haft det som en del af deres kollektion, men det er i den grad noget der er boomet siden sidste år. Nu er hørtøj dominerende hos mange tøjvirksomheder. Og dem som ikke allerede havde det i deres sortiment er i hvert fald kommet efter det. Her har virksomhederne set en interesse i befolkning, og så er man nødt til at gå med på bølgen.
En del af hele denne igangsættelse af bølgen, vil vi mener at vi hos Skagen Clothing til en vis grad har taget del i at påbegynde. Den danske tøjvirksomhed, er en af de første på markedet til primært at fokusere på at designe hørtøj. Her vil mange ved tanken om hørbukser, umiddelbart tænke på Skagen Clothing.
Mange ved at promovering på sociale medier i senere tid, er den primære måde at komme frem i bevidstheden hos forskellige målgrupper. Dette er blandt andet noget som Skagen Clothing har haft fokus på. Her er der blandt andet benyttet strategier som influencer marketing, hvor man får kendte ansigter til at fremvise sit produkt. Her er det både mikro og makro influencere.
Men en ting, som Skagen Clothing især har slået sig fast med, er strategien “Word-to-Mouth”. Det er ikke som sådan en strategi man som virksomhed selv kan kontrollere i så høj grad, men noget der opstår når man bliver et brand som folk snakker om.
Det er markedsføring der er baseret på mund til mund. Her er det mennesker der snakker med hinanden. På denne måde hører man om brandet, og får af vide hvad andre syntes om det. Her er TrustPilot en god funktion, fordi det er rigtige kunder som fortæller om deres rigtige oplevelser. Så udover at der snakkes om Skagen Clothing ude i den virkelige verden, så snakkes der også om dem i den virtuelle. Her har Skagen Clothing en TrustPilot score på 4.8!
Recent Comments