Er du ikke sikker på, hvor du skal starte med digital markedsføring?

0 Comments

Hvis du er som de fleste små virksomhedsejere, kan tanken om at starte en digital markedsføringskampagne være skræmmende. Online marketing er kæmpestort!! Så hvor skal man overhovedet begynde?

Heldigvis er der hjælp at hente. Her er nogle vigtige spørgsmål du skal stille dig selv for at kunne udvikle en strategi til gennemførelse og måling af dine resultater. Når du er færdig med at læse, har du en god forståelse af det grundlæggende og er godt på vej til at sammensætte en vellykket kampagne.

Udvikling af din strategi

Det første skridt i enhver vellykket markedsføringskampagne er at udvikle en klar strategi. Hvad er dine mål? Hvem er din målgruppe? Hvilke medier vil du skal du bruge for at nå din målgruppe og skabe konverteringer. Hvilken taktik vil du bruge for at nå dem? Ved at besvare disse spørgsmål sikrer du, at din kampagne er fokuseret og effektiv

Gennemførelse af din kampagne

Når du har en plan på plads, er det tid til at begynde at udføre den. Dette indebærer at skabe eller bestille kreative aktiver som billeder og videoer, udvikle budskaber og tekster og opbygge landingssider eller mikrosider. Afhængigt af dit budget og dine ressourcer skal du måske outsource noget af eller hele dette arbejde til et bureau.

Måling af dine resultater

Endelig er det vigtigt at måle kampagnens resultater og foretage de nødvendige justeringer, når din kampagne er i gang, og det er vigtigt at foretage de nødvendige justeringer. Hvilke kanaler genererer flest leads? Hvilken slags konverteringsrater ser du? Er der nogen områder, hvor du kan forbedre dig? Ved at holde øje med dine kampagners KPI’er (Key Performance Indicators) kan du sikre, at de altid kører på alle cylindre

Konklusion

Som du kan se, er der meget, der indgår i en vellykket digital markedsføringskampagne. Men det skal du ikke lade dig skræmme af! Med lidt planlægning og udførelse vil du være godt på vej til at få din virksomhed til at vokse online. Og hvis du nogensinde har brug for hjælp undervejs, kan du altid få gratis rådgivning hos Markezi Marketing Partner