3 måder at booste din virksomheds synlighed på markedet

0 Comments

Verden inden for business ændrer sig konstant, og det går hurtigere og hurtigere i forbindelse med globalisering. Derfor kan det også være svært at finde ud af, hvordan man bedst markedsføre sin virksomhed i det globale samfund

I denne artikel kan du få et indblik i, hvorfor det er enormt vigtigt at gøre sig unik og synlig på markedet samt 4 måder på, hvordan du kan gøre dette.

Derfor er det vigtigt at blive lagt mærke til – både af kunder, men også fremtidige medarbejdere

I forbindelse med globaliseringen, snakker man om at verden er blevet ‘mindre’. Det tager utrolig kort tid at fragte ting frem og tilbage mellem forskellige lande, og en virksomhed kan nemt have flere afdelinger placeret rundt i forskellige nationer.

Dette er meget godt, da man nemmere kan få adgange til nye markeder. På samme tid kan det være et problem, da man nu skal konkurrere med virksomheder fra hele verden. For at blive valgt er det vigtigt at adskille sig fra mængden.

Der er en stigende mængde af forbrugere, som vælger at købe deres varer fra virksomheder som de ved meget om, og som de føler, at de kan støtte baseret på den information virksomheden frigiver.

1. Byg en stærk identitet omkring din virksomhed – Historier sælger!

I relation til at frigive information om virksomheden, så er det vigtigt, at man skaber en positiv identitet. Køberne kigger efter en virksomhed som de kan støtte af etiske grunde. Det er vigtigt, at I viser, at I er imødekommende og hyggelige folk, som bare gerne vil give forbrugeren et godt produkt.

Den mest effektive måde at skabe en positive identitet på er ved at fortælle historier. Fortæl forbrugeren om jeres virksomheds baggrund, hvad virksomhedens vision og mission er, samt hvem de mennesker, der sidder i virksomheden, er. I skal give jer selv en personlighed og reflekterer den ud til folket. Dette kan gøres gennem både jeres hjemmeside eller årsrapporter.

2. Vær aktiv i jeres felt – hold eller deltag i arrangementer for andre, som er interesseret i jeres område

I forlængelse af identitetsskabelse, så er det også en god ide at være aktiv indenfor jeres eget felt. Dette vil gøre virksomheden mere synlig for potentielle kunder, især hvis I sælger B2B, men også potentielle medarbejdere.

Dette kan man gøre ved selv at stable kursuser og konferencer på benene, eller ved at være aktive deltagere til forskellige arrangementer i fx konferencecenter på Fyn. Det er vigtigt, at virksomheden gør opmærksom på sig selv, ved at dele lidt af jeres viden om branchen eller information om jeres virksomheden og/eller produkter.

3. Sociale medier kan være din virksomheds bedste ven

Et middel, som jeres virksomhed virkelig kan bruge for at skabe synlighed, er sociale medier. Gennem sociale medier kan I dele jeres viden om emner, deltagelse i arrangementer og aspekter af jeres identitet.

Derudover så er det jo også en billig ressource til reklamering, som samtidig er enorm effektiv, da I kan nå rigtig mange mennesker med bare et opslag.

De vigtigste sociale medier at være aktiv på, er LinkedIn, især hvis I sælger B2B, Facebook og Twitter. I nogle tilfælde kan det også være en god ide at benytte Instagram og TikTok, men det fungerer oftest bedst, hvis man er indenfor modebranchen, da det mest er den yngre generation, som bruger tid på disse apps.